Coca de forner (amb massa de pizza sense amassar)


Per fi!!! Feia molt temps que tenia pendent fer coca de forner i dissabte a la tarda em vaig decidir. Com que m'havia sobrat una bola de massa de pizza sense amassar, vaig aprofitar per fer una coca de forner amb ametlla laminada. Boníssima!!! Una meitat la vaig pintar amb anís quan la coca encara era calenta i li dóna un toc increïble!

La massa, com us he dit és d'aprofitament però el procediment de format i de cocció el vaig treure del llibre Coques del Xavier Barriga. És molt senzilla de fer i el resultat val molt la pena. És una delícia!!

La recepta de la massa la trobareu en aquest enllaç.

Ingredients per decorar (1 coca):
-oli d'oliva
-sucre
-ametlla laminada
-licor d'anís dolç


Elaboració:
Traiem la massa de la nevera i enfarinem bé la superfície on treballarem. Estirem la massa amb les mans, veureu que és molt elàstica i li podreu donar forma molt fàcilment. Aneu enfarinant la superfície a mesura que noteu que la coca s'enganxa.

Un cop tinguem la massa estirada la posem a la safata de forn amb paper sulforitzat, jo la vaig col·locar en diagonal a la safata de forn perquè fos més llarga i li vaig donar una amplada d'uns 15 cm.

Si a l'hora de posar-la a la safata se'ns deforma, no patiu, li torneu a donar forma i ja està. És una massa molt elàstica i manipulable.

A continuació, la pintem amb abundant oli d'oliva (jo, oli Antara), la tapem amb paper de film i la deixem reposar unes 2 hores. Si la massa està molt freda, podem encendre el forn a uns 30ºC i posar-hi la coca durant una mitja hora. Després apaguem el forn i esperem una hora i mitja.

Posem les ametlles laminades en remull i quan la massa estigui llesta, escalfem el forn a 200ºC. 
Us recomano remullar els fruits secs sempre que els coeu al forn, així no se us cremaran.

Traiem el paper film, escorrem les ametlles i les escampem per damunt de la coca. A continuació, hi posem sucre abundant i ho enfornem durant uns 20 minuts o fins que veiem que està torrada.

Mentre la coca és al forn preparem un pinzell i un bol on hi posem un bon raig d'anís.

Tan bon punt traiem la coca del forn, la pintem amb l'anís que tenim preparat. D'aquesta manera, el sucre del licor caramel·litzarà i el resultat serà una capa brillant i dolça boníssima.

Quan hagi perdut l'escalfor, la tallem i ja la tenim llesta!!



Bon profit!!!!

















Comentaris

Eva ha dit…
Mira que n'és de bona, la coca de foner!! i tinc unes ametlles laminades encetades... així que a veure si m'hi fico i provo això de no amassar! un petó!
És genial la tècnica dr no amassar. Sense fer quasi res, et surt una massa impressionant

Entrades populars