Carquinyolis de Reus


Fa dies em va venir al cap fer carquinyolis i rumiant-hi se'm va ocórrer fer-los d'avellana, com a bona reusenca. I aprofitant que ara el vermut torna a estar de moda i Reus n'és la capital, vaig decidir fer servir aquesta beguda per donar un toc diferent. A més, he posat un toc de pell de taronja que aporta aroma i lliga molt bé amb l'avellana i el vermut negre.

La veritat és que em feia respecte fer carquinyolis perquè en desconeixia per complet la recepta però són molt fàcils i ràpids de fer. No serà la primera vegada que en faci!

La recepta base l'he treta del blog La cuina de casa i l'he adaptada una mica al meu gust.

Ingredients:
-150 g farina
-50 g tagatosa o 100 g de sucre
-Ratlladura de mitja taronja
-1 ou
-100 g d'avellanes crues
-2 culleradetes de vermut negre de Reus + 4 culleradetes de vermut negre de Reus

Elaboració:
Escalfem el forn a 180ºC

En un bol posem les avellanes i 2 culleradetes de vermut. Ho remenem bé i ho reservem.

En un altre recipient, barregem la farina, el sucre, la pell de taronja, l'ou i 4 culleradetes de vermut. Ho barregem bé fins a obtenir una massa compacta.

Hi afegim les avellanes i acabem d'amassar.

Preparem una safata de forn amb paper sulforitzat. 

Dividim la massa en 2 porcions i en fem dues barres de 3 cm d'ample per 1'5 cm d'alçada més o menys.

Coem les barres durant 25 minuts i després les traiem del forn. Amb compte de no cremar-nos, tallem les barres diagonalment de manera que ens surtin peces d'un cm de gruix. Posem els carquinyolis una altra vegada a la safata i els acabem de coure durant 5 minuts.

Els deixem refredar i ja els tenim llestos!

 

Bon profit!!!!!






Comentaris

Tapa't de tapes ha dit…
D'avellana! Bona idea! Jo els vaig fer de nous un cop i van quedar molt bons, també! Petons
L'avellana els hi dóna un toc molt bo! M'han agradat molt

Entrades populars