Magdalenes amb cireres de Pradell


Ara sí!! Ja fa unes setmanes que ha arribat l'estiu i, és clar, les cireres!! Ara ja costa de trobar-ne pel terme però fa uns dies vaig anar a Pradell (Priorat) a collir-ne i com que eren tan i tan dolces vaig optar per fer magdalenes.

La recepta base són les típiques magdalenes amb nata, simplement hi vaig afegir cireres desossades i tallades a quarts. Per damunt hi vaig posar sucre, més cireres i ametlla laminada.

Em van sortir 6 super magdalenes, però si les feu amb càpsules normals i omplint-les 3/4 parts us quedaran d'una mida raonable.
Jo vaig fer servir unes càpsules més grans (tipus muffin) i les vaig omplir molt de manera que la base quedés quadrada. Tampoc vaig fer servir la safata metàl·lica especial per magdalenes i això va ajudar a mantenir la forma que jo volia.

Ingredients (6 magdalenes grans):
-175 gr de farina
-100 gr de sucre
125 gr d'oli de gira-sol
-50 gr de nata per muntar
-mig sobre de Royal
-3 ous mitjans
-pell ratllada d'una llimona
-85 gr de cireres (en el meu cas de Pradell)
-sucre per decorar
-ametlla laminada per decorar

Elaboració:
(Preescalfem el forn a 230ºC)

Primer de tot traiem els pinyols de les cireres i les tallem a quarts.

Amb l'ajuda de les varilles elèctriques blanquegem els ous i el sucre. Posteriorment hi afegim la ratlladura d'una llimona i batem uns 5 minuts a velocitat alta.

Ara és moment de posar-hi la nata i l'oli i continuem amb les varilles 3 minuts a velocitat baixa.

Amb l'ajuda d'una espàtula anem barrejant la farina i el llevat quimic tamisats. Ho hem de fer amb compte i sense remenar gaire, simplement hem de fer que els ingredients s'integrin bé amb cura.

Finalment posem una tercera part de les cireres i fem 2 voltes perquè es barregin a la massa.

Ho posem a la nevera durant uns 20 minuts.

Passada aquesta estona, omplim les càpsules amb la masa, hi posem la resta de cireres, una mica de sucre i ametlla laminada al gust.

Abaixem el forn fins a 210ºC i coem les magdalenes durant uns 20 minuts o fins que veiem que estan daurades i cuites per dins.

Hora de berenar!!



Bon profit!!!!!




Comentaris

Tapa't de tapes ha dit…
Ei, que bones, Txell! De cireres han de ser ben bones, les magdalenes. A veure si m'hi animo, que t'han quedat xulíssimes i molt ben acabades, amb les ametlles.
Txell ha dit…
Són boníssimes Marina!! Quan les torni a fer (l'estiu que ve) en posaré molts més!!

Entrades populars