Orxata


Aquest cap de setmana vaig aprofitar la visita al mercat de Bonavista per comprar xufles en una parada de fruits secs. Eren força grosses i feien molt bona pinta així que em vaig animar i vaig decidir que seria bona idea fer orxata casolana.

A més, s'ha d'aprofitar ara que sembla que la primavera ha arribat per quedar-se (finalment!!)

És una recepta incrïblement fàcil. Em sembla que és la més senzilla que he fet i el resultat és espectacular.

Hi ha gent que a l'hora de macerar les xufles hi posa canyella i pell de llimona. Jo les he deixat en remull tota la nit amb aigua i a l'hora de col·lar-les per segona vegada i he afegit un polsim de canyella; a més de sucre.

Aquí teniu la recepta.

Ingredients:
-200 gr de xufles
-1 litre d'aigua freda
-2 cullerades de sucre invertit
-un polsim de canyella

Elaboració:
El primer que hem de fer és passar les xufles per aigua i assegurar-nos que queden ben netes.

A continuació posem les xufles netes en un bol i les cobrim amb aigua neta. Les posem a la nevera tota la nit perquè s'hidratin.
També posem un litre d'aigua a la nevera per tenir-la freda l'endemà.

Al dia següent escorrem les xufles i les triturem amb 750 ml de l'aigua que havíem posat la nit abans a la nevera.

Quan tinguem les xufles triturades les anem colant amb l'ajuda d'un colador fi. Ja surt l'orxata!!

Reservem la massa de xufles a mesura que les anem escorrent.

Un cop tinguem les xufles colades, aboquem els 250 ml d'aigua que queden a la massa de xufles triturades i tornem a passar el túrmix. Tornem a colar i ho barregem amb l'orxata de la primera premsada. D'aquesta manera aprofitem bé les xufles.


Quan tinguem l'orxata llesta hi posem 2 cullerades de sucre invertit i un polsim de canyella. Ho remenem bé amb un batedor i ja es pot veure ben fresquet!!!

Si no teniu sucre invertit hi podeu posar sucre normal; jo he fet servir aquest tipus de sucre perquè és líquid i costa menys d'integrar a l'orxata.


És boníssima acompanyada de fartons! :)

Bon profit!!!






Comentaris

Tapa't de tapes ha dit…
Només l'he intentat fer un cop a casa, l'orxata, però no em va quedar bé... massa aigualida. Em guardo la teva recepta per tornar-ho a intentar! Boníssima, amb fartons!
A mi m'ha agradat molt com m'ha quedat. Era la primera vegada que en feia i ho he fet tot a ull perquè per internet hi ha mil versions i he fet el que m'ha semblat...
Si t'agrada més dolça només cal afegir-hi més sucre.
Si la fas a casa ja em diràs si t'agrada :)

Entrades populars