Focaccia de ceba i olives de l'Aragó


Després d'uns quants intents ahir, per fi, vaig trobar una recepta de focaccia perfecta! Fa uns mesos que em vaig comprar el llibre "Pan en casa" de l'Anna Bellsolà (propietària del forn Baluard de la Barceloneta) i ahir vaig decidir provar la seva recepta de focaccia.
El resultat va ser molt bo: una massa esponjosa, lleugera en boca i molt ben alveolada.
La recepta original només porta ceba i jo li vaig afegir una barreja d'herbes aromàtiques, sal maldon i olives negres de l'Aragó.
Una altra modificació que vaig fer va ser no posar-li extracte de malta perquè no en tenia; i per últim, vaig reduir les quantitats perquè només em sortís una focaccia en comptes de 3.

Us recomano molt fer-la si voleu fer una cosa diferent; a més, la podeu acabar amb els ingredients que més us agradin. És qüestió d'imaginació!!
Jo ja estic rumiant quins ingredients faré servir per la següent!

Aquí teniu la recepta!

Ingredients (1 focaccia):
-335 gr de farina panificable
-235 ml d'aigua (tèbia)
-35 gr d'oli d'oliva
-7 gr de sal
-10 gr de llevat
-1 ceba gran
-herbes aromàtiques al gust
-sal Maldon
-olives negres de l'Aragó al gust

Elaboració:
Abans de començar a treballar enfarinem la superfície on treballarem de manera generosa; ja que la massa té molta aigua i és molt enganxosa.

Comencem barrejant tots els ingredients menys la ceba, les herbes i la sal Maldon en un bol. Ho treballem amb les mans i quan estigui tot barrejat ho aboquem a la superfície enfarinada. És important que anem enfarinant-nos les mans i la taula de treball perquè la massa no s'enganxi.

Quan veiem que la massa queda llisa i ja no s'enganxa, la posem en un bol enfarinat i la deixem fermentar 2h 30 minuts tapada amb un drap de fil.

Passada aquesta estona la massa haurà triplicat el seu volum.

En aquest punt untem una safata de forn amb oli d'oliva, hi posem la massa i amb les mans formem un rectangle d'uns 40 cm de llarg per uns 30 cm d'ample. 
Aquest pas l'hem de fer amb les mans untades d'oli per evitar que se'ns enganxi a les mans.

Ho tapem amb el drap de fil i ho deixem 30 minuts. Mentrestant anem tallant la ceba en juliana i traient els pinyols a les olives.

Quan hagi passat aquesta mitja hora, preescalfem el forn a 200ºC, ens untem les mans amb oli un altre cop i anem marcant tota la superfície de la focaccia amb els dits.
Hi posem la ceba i les herbes i ho deixem 10 minuts més.

Transcorreguts aquests minuts hi posem la sal Maldon per damunt i ho coem uns 40 minuts.

Quan traiem la focaccia del forn hi posem les olives i ja està!!!



 
Bon profit!!!!







Comentaris

Entrades populars