Plum cake salat

Bona tarda de diumenge a tothom!!

Avui estic molt contenta perquè m'havia proposat fer un plum cake i coulants de xocolata i ho he fet tot! :)

Els coulants ja són al congelador, i com que m'ha sobrat massa n'he fet tres amb motlles de cup cakes. Un ja l'he cuit i m'ha quedat boníssim!! He quedat parada amb la senzillesa de la recepta...
Quan cogui el motlle de 6 coulants, faré un post amb la recepta.

Avui toca berenar salat: plum cake de formatge, olives i pernil dolç.

Feia molts anys que no menjava plum cake salat i, gràcies al recpetari de ma mare, l'he recuperat.
Com que estava neguitosa per coure el coulant, no he deixat referedar el plum cake dins al forn (¡es un suspenso total!, com diria en Quimet Canyelles) i m'ha quedat enfonsat. Aixó sí, de gust ha quedat molt bé. La propera vegada quedarà perfecte!

La mostra del petit "desastre" ;P


Aquí teniu a recepta:

Ingredients:
250 gr. farina
4 ous
1 sobre de llevat
1 got petit de vi blanc (uns 130 ml.)
1 got petit d'oli (igual que el vi)
200 gr. d'olives tallades
4 talls de pernil dolç
250 gr. de formatge emmental ratllat
sal (una culleradeta rasa de cafè)
pebre (al gust)

Elaboració:

-Preesclafem el forn a 170ºC

-Se separen els rovells i les clares i es reseven per separat.

-Als rovells s'hi afegeixen l'oli, el vi, la sal, el pebre i la farina amb el llevat. Es barreja tot bé fins que quedi una massa ben fina. Jo ho he fet amb el robot.

-Tot seguit s'hi posa el formatge ratllat, les olives tallades i el pernil dolç tallat a trossets petits.

-Muntem les clares a punt de neu amb una punteta de sal.

-A continuació, s'afegeixen les clares a poc a poc i es barreja tot fins que no quedin grumolls.

-S'aboca la massa en un motlle rectangular i força gran (el meu és del Lekué i va fantàsticament bé) i es cou durant una hora.

Bon profit!!!!

Comentaris

Entrades populars